-دو نفر از دوست‌‌هام بعد از ۱۰ ماه رابطه با هم بهم زدن. البته الان که این خط‌ها رو می‌نویسم دیدمشون که دوباره کنار هم نشستن و باهم می‌خندیدن پس فکر می‌کنم دوباره بهم برگشتن اما حرف من چیز دیگه‌ایه. وقتی بهم گفت: «راستی! تموم شد.» من تعجب کردم و گفتم: «نهاد جمله رو کامل بگو. داری نگرانم می‌کنی.» و اون نگاهم کرد. فهمیدم رابطه‌ش تموم شده. بهش گفتم: «رابطه اصلاً اشتباهه. این همه وابستگی به یه آدم دیگه کی چی؟» درست می‌گم. درباره این نظرم هیچ حرف و حدیثی رو قبول ندارم. من از وابستگی بیزارم. از «ما» شدن «من» متنفرم. من جاهای مختلفی می‌رم، من حس‌های مختلفی رو تجربه می‌کنم، من درس می‌خونم، من منم. اما وقتی وابستگی باشه این من می‌شه من فلانی. من فلان چیز موضوع آخرین جلسه تراپیم بود. حرفم این بود که تنها وقتی من خالی‌ام که شب می‌رم تو تخت. همیشه یا منِ اضطرابم یا منِ یه چیز دیگه. وقتی با مه. حرف زدم هم بحث همین شد. گفت رابطه این‌ها همه تاکزیکه. همیشه باهم، همیشه باهم. رابطه‌هاشون خودشون رو ازشون می‌گیره. خب به چه درد می‌خوره این؟ خوش می‌گذره؟ آره. ولی چقدر ناسالم و مسخره‌ست. من از خودم دور شم برای خوش گذشتن؟ پس من چی می‌شه؟ نه! نه! بیزارم از وابستگی. حتی وابستگی‌هایی که باهاشون به دنیا اومدم و روز به روز بیشتر اذیت می‌شم ازشون.

-عین. گفت امروز رو تو دفتر خاطراتش می‌نویسه. و خب، من هم می‌خوام بنویسم. امروز روز خیلی عجیب و بدی بود. صبح بعد از ورزش تو پردیس شمال با حراست دعوا شد. ازم فیلم گرفت، بهم توهین کرد، سرم داد زد. یاد آوردنش هم حتی اذیتم می‌کنه. صحنه‌ها آروم پیش می‌رن برام. لحظه‌ای که با گریه تو تاکسی نشستم، وقتی رفتم بین هنر و ادبیات و تا می‌تونستم گریه کردم، وقتی پیش ی. هم گریه‌م گرفت. حالم هنوز هم خوب نیست. بهترم. خیلی بهترم. ولی خوب نه. مرتیکه عوضی! 

خب. حالم از اون بد بود. بعد پریود شدم. درد زیاد داشتم و ژلوفن هم اثر نمی‌کرد. نتونستم با ن. الفهرست رو حتی یک خط بخونیم. بعد از اینکه از پیش ن. اومدم رفتم پژوهش. خواستم برم بیرون که دیدم عین. هم هست. رفتم پیشش و خب One hour later: رفتم کلاس قرائت. از همه چیز حرف زدیم فکر کنم. جفتمون خانواده‌های مذهبی داریم ولی اون اعتقاد داره. خوبه اعتقاد داشتن. دلم برای روز‌هایی که پشتیبانی اعتقاد رو داشتم تنگ شده. با اینکه خیلی از حرف‌هاش رو صریح می‌گفت ولی خب عقب ننشستم. این هم چیز جدیدیه. فعلاً مشکلی ندارم. تا ببینم چی می‌شه.

امروز: 

-